לוגו קבוצת גבע רום

נדל”ן מסחרי בנתניה, מגמות מחירים ותחזית לשנת 2022

קבוצת גבע רום

תוכן עניינים

בתחילת שנת 2020 הכתה הקורונה בשווקי העולם. במאמר זה נבחן את השפעת המגפה על שוק הנדל"ן המסחרי בנתניה, נדון במגמות מחירים וניתן תחזית לשנת 2022.
משרדים להשכרה באזור תעשייה ספיר נתניה

השפעת הקורונה על שוק הנדל”ן המסחרי בנתניה

אני זוכר איך הכל התחיל, בהתחלה הגיעו שמועות על וירוס מסתורי שמשתולל בסין, במהרה השמועות הפכו למציאות שלא הכרנו. רגשות הפחד ואי הודאות יצרו קיפאון בשוק הנדל”ן ובשווקים נוספים בעולם. חברות הייטק גדולות שלחו את העובדים שלהם לעבוד מהבית, עסקים אחרים נסגרו וכמובן שאף אחד לא חיפש לשכור או לקנות משרדים וחנויות בתקופה זו. התחזיות המאיימות של הקורונה יצרו רושם שאנו עומדים בפני שנים רבות של כאוס אך בפועל אנו רואים מגמה שונה לחלוטין, לפחות בעיר נתניה…

ערים מרכזיות כמו תל אביב סבלו מכה קשה וראו האטה משמעותית בהשכרה ומכירה של שטחי מסחר ומשרדים. בנתניה המצב היה שונה ולמעשה העיר כאילו לא נפגעה מהמגפה כלל. הסיבה לכך הינה כמות שטחי המסחר ומשרדים הבלתי נגמרת בתל אביב בניגוד לנתניה בה מוצעים למכירה והשכרה רק שטחים בודדים במבנים חדשים. בשנים האחרונות החלה בנייה של מבני מסחר לאחר תקופה ארוכה בה לא הייתה אופציה למצוא משרדים במבנים חדשים.

מגמות מחירים של שטחי מסחר ומשרדים למכירה ב 8 השנים האחרונות

בשנת 2014 החל השיווק של בניין טיטניום בנתניה. הפרויקט שגובש כקבוצת רכישה הציע שטחי מסחר ומשרדים למכירה. המשרדים שווקו ב 6,000 ₪ למ”ר ואילו היום 8 שנים לאחר מכן כאשר רוב הפרויקט כבר מאוכלס מוצעים אותם שטחים למכירה ב 12,000 ₪ למ”ר! עליית מחירים של 100% ב 8 שנים, 12.5% ממוצע לשנה! אם אתם חושבים שיש משהו יוצא דופן בפרויקט הזה אתם טועים, עליית מחירים זו משקפת את מצב השוק כולו והמחירים בכל הפרויקטים סביבו זהים.

הגורמים העיקריים לעליית המחירים

  1. הגורם העיקרי שהשפיע על עליית המחירים בשטחי המסחר ומשרדים בנתניה הינו מרכיב הקרקע. מגרשים המיועדים לשימוש מסחרי הכפילו ואף שילשו את המחיר שלהם לדונם בעשור האחרון לכן אותו הפרויקט שהיה מתומחר ב 6,000 ₪ למ”ר לפני 8 שנים אם יבנה שוב היום גם אם עלות הבנייה תהיה אותו הדבר יעלה כמעט 12,000 ₪ למ”ר בגלל שעלות הקרקע בעסקה עלתה באופן משמעותי.
  2. גורם נוסף שהחל להשפיע מאז תחילת מגפת הקורונה הינו התייקרות עלויות הבניה. את התייקרות המחירים ניתן לראות וללמוד מעליית מדד תשומות הבנייה. מדד תשומות הבנייה מציג את סל העלויות של סחורות הנדרשות בבנייה ועלייתו משפיעה באופן ישיר על עליית המחירים של פרויקטים חדשים בנתניה. בשנים עבר עלה המדד משנה לשנה ב 1-2 נקודות בממוצע ואילו בשנת 2021 זינק המדד כבר ב 6 אחוזים והשנה עדיין לא הסתיימה. אם המדד ימשיך לעלות בקצב זה נראה גם את המחירים עולים באותו היחס.

מחירי משרדים בקרית יהלום

קרית יהלום ידוע כאזור התעסוקה העתידי של העיר נתניה ומאופיין בתכנון מעולה עם תשתיות התואמות לאזור תעסוקה כולל שטחי חנייה ציבוריים רבים. בשנת 2018 החל שיווק של פרויקטים באזור במחיר של 8,000 ₪ למ”ר. היום בסוף שנת 2021 המחירים כבר הגיעו ל 11,500 ₪ למ”ר – עלייה של 45%.

מחירי משרדים באזור תעשייה ספיר פולג

אזור התעשייה ספיר ממשיך להוות את מרכז העסקים וחברות הענק בנתניה. חברות כמו אלביט, סלקום, סיסקו, איקאה, דה קטלון לוריאל ורבים נוספים בחרו באזור זה לשמש כבסיס האם שלהם לפעילות מרובת שנים וזאת בשל מיקומו המרכזי בארץ וגישה נוחה לכבישים הראשיים. בשל הביקוש הגדול קשה מאוד למצוא משרדים למכירה וגם פרויקטים בודדים שיוצאים לאוויר מסיימים את השיווק שלהם בקצב מהיר מאוד. נכון לכתיבת שורות אלו (אוקטובר 2021) ניתן לרכוש משרדים בפרויקט שראל במחיר הזול ביותר החל מ 10,000 ₪ אבל השטחים לא מיועדים לשימוש של משרדים בטאבו ולכן המחיר לא ממש מייצג את רמת המחירים באזור. פרויקטים של מסחר ומשרדים בעלי ייעוד קרקע מתאים נעים סביב 11-12 אלף ₪ למ”ר.

מחירי משרדים במרכז העיר נתניה

שנים רבות חלפו מהיום בו מרכז העיר היה מרכז הכובד של מבני המסחר בעיר אך גם היום החלה בניה חדשה של מבני מסחר ומשרדים בודדים והמחירים שם מפתיעים וגבוהים במיוחד – 13,000 ₪ למ”ר. למרות שהביקוש במרכז העיר פחות גבוה מאזורי התעשייה אין התחלות בנייה חדשות ולכן פרויקטים בודדים שיוצאים לאוויר נחטפים במהרה.

מחירי משרדים באזור תעשייה קרית אליעזר

קרית אליעזר הינו אזור התעשייה הוותיק ביותר בנתניה וכשמו כן הוא והוא משמש בעיקר לעסקים בתחום התעשייה מוסכים פנצ’ריות, מגרשי מכוניות ועוד. מחיר משרדים למכירה בפרויקט INTRO מתחילים ב 9,000 ₪ למ”ר.

סיכום ותחזית לשנת 2022

אז הבנו שהקורונה לא השפיעה על מכירות משרדים בנתניה ואף הבנו שמדד תשומות הבנייה עלה בצורה חסרת פרופורציה לשנים האחרונות. אם משקללים את העלייה השנתית הממוצעת של 750 ₪ למ”ר ואת העלייה במדד תשומות הבנייה אפשר לומר די בוודאות שגם בשנת 2022 נראה עלייה במחירים ומשרדים למכירה ישברו שיאים נוספים ויעברו את סף 13,000 ₪ למ”ר באזור התעשייה ספיר ובקרית יהלום.

המלצת המומחה

אם אתם שוקלים לרכוש משרד חדש בנתניה אל תחכו, בצעו את הרכישה כמה שיותר מהר ונסו לשלם כמה שיותר מראש על-מנת להבטיח שהתשלומים שלכם לא יקפצו במפתיע בגלל עליית מחירים ועלייה של מדד תשומות הבנייה אליו מוצמדים כל חוזי הרכישה.

PITANGO פרויקט פיטנגו נתניה
פרויקט פיטנגו בקרית יהלום

רוצים לראות את כל המשרדים הזמינים למכירה בנתניה?

פרויקטים חדשים למכירה בנתניה

אהבתם את המאמר? נשמח אם תפרגנו בשיתוף :)

מחבר המאמר

יניב אלמוג

יניב אלמוג

הי, שמי יניב אלמוג. לאחר 10 שנות פעילות עסקית מגוונת בתחום הנדל"ן בארה"ב, חזרתי לישראל בשנת 2015; תפקדתי כסמנכ"ל שיווק של חברת רי/מקס, סמנכ"ל שיווק של מתחם פיאנו בעיר ימים ולאחר מכן הקמתי את חברת גבע רום בשותפות עם מוטי כהן לשעבר מנהל חטיבת המסחר של רי/מקס. אשמח לענות על כל שאלה ולהמשיך ליצור תוכן רלוונטי לבקשתכם.

רוצים לדעת יותר על נדל"ן מסחרי?

הרשמו לקבלת עדכוני תוכן חדשים!